sobota, 15 listopada 2014

Pyszne i proste ciasteczka owsiane z jabłkami

Przepis na jabłkowe ciasteczka owsiane wzięłam stąd. Jednak - jak to ja - uczyniłam go nieco zdrowszym, zastępując cukier zwykły cukrem z palmy kokosowej, mąkę zaś stosując gryczaną z niewielką domieszką pszennej.
U mnie więc przepis wygląda następująco:

Składniki na 18 ciastek
  • 100 g roztopionego masła
  • 4 łyżki cukru z palmy kokosowej
  • 1 jajko od szczęśliwej kury
  • 1 starte na grubych oczkach tarki jabłko
  • 1 szklanka płatków owsianych błyskawicznych (stosuję te drobniejsze)
  • 4 łyżki mąki (proporcje "na oko" - ale przewaga gryczanej nad pszenną)
  • 1/2 łyżeczki sody
  • cynamon cejloński (!)
Masło ubijam mikserem razem z cukrem. Dodaję jajko, nadal ubijając. Wsypuję całą resztę i mieszam wszystko łyżką.
Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wykładam łyżką placki w odpowiedniej odległości od siebie, tak, by się nie skleiły podczas pieczenia (u mnie wyszły dwie blachy, po 9 ciastek na każdą). Piekę ok. 20-25 minut w temperaturze 180 stopni z termoobiegiem.

PRZED:



 I PO:



Ciasteczka są naprawdę pyszne! Już wiem, że zagoszczą w mojej kuchni na stałe :)

1 komentarz:

  1. CHLEB TYPU KR-IRL, JEST W CHWILI OBECNEJ NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWYM PRODUKTEM ŻYWIENIOWYM DLA CZŁOWIEKA NA PLANECIE ZIEMIA:
    80% Energii (niskie węglowodany), antyotyłościowy (bardzo syci), antycukrzycowy (poziom cukru do 26% wzrostu). W całych swoich dziejach ludzkość (7 mld), nie stworzyła dotąd tak wartościowego i biologicznie wzorcowego produktu żywieniowego.

    CHLEB TYPU KR-IRL, MOŻNA PAKOWAĆ PRÓŻNIOWO:
    Np. po 3 szt. jest on wówczas przydatny do spożycia przez ponad 1 rok. Energię biologiczną w ilości ok. 80% stanowią tzw. NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU. Na turystyczne wycieczki, trasy, dalekie wyjazdy czyli: logiczna, zdrowotna konieczność. Również akcje pomocy humanitarnej.

    OdpowiedzUsuń